Tutorial actualizare coduri CAEN PFA

Termenul legal de actualizare este pana pe – 25 septembrie 2026.
La actualizare se modifica numarul de ordine din registrul comertului (cel cunoscut ca J la firme) intr-un cod cu un format nou.
Daca depui declaratii de TVA probabil deja stii ca apar probleme la depunerea lor cu codurile vechi – D300,D394

Procedura actualizare pas cu pas:

Intri pe https://myportal.onrc.ro/ – iti faci cont daca nu ai si completezi toate datele de la profil.
Selectezi Actualizare Obiect de Activitate la CAEN Rev3

Alegi – 2. Conversie CAEN – Persoane Fizice
Pas 1. GDPR
Apesi pe Am fost informat – cateodata aici mai da eroare. Te deloghezi, inchizi browerul incerci din nou, daca tot nu merge incearca in ziua urmatoare.
Pas 2. Solicitant
Alegi in nume propriu si persoana fizica autorizata la calitate. Apoi apesi pe butonul Preia datele din cont (daca le-ai completat la profil se vor completa automat)
Stare civila si Regim matrimonial nu sunt obligatoriu de completat, le poti lasa necompletate.
Apesi in partea de jos butonul SALVEAZA.

Pas 3. Selectie firma
Apesi pe butonul CUI, introduci CUI-ul si apesi cauta. Dupa ce verifici ca sunt datele tale apesi SALVEAZA.

Pas 4. Vizualizare conversie obiecte de activitate

Daca aveti doar un cod principal puteti apasa pe SALVEAZA si trece mai departe.
Daca aveti coduri care se modifica – Apasati jos butonul Modificare obiecte de activitate.
Va avertizeaza ca va trebui sa depuneti
– Carte de Identitate
– Declarația pe propria raspundere pentru autorizarea obiectelor pe sedii

Aici va face conversia directa, dar in unele situatii unele coduri sau transformat in mai multe si va trebui sa faceti modificari manual.
Apesi SALVEAZA.

Pas 5. Alocari obiecte de activitate convertite

La fel ca la inregistrare firma aici este important sa fiti atenti cum alocati codurile caen.
Trebuie sa dati click pe Terti sau Sediu Principal – se face cu albastru cel ales, apoi selectati codurile si le alocati folosind sagetile de pe mijloc in dreapta pe fiecare categorie, sau toate pe Terti, ca in exemplul meu.
Apoi Apesi SALVEAZA si Descarca declaratie si Finalizare – te trece doar la pasul urmator.

Pas 6. Opis documente
Urci documentele cerute la punctul 3. adica CI in format PDF semnat electronic si Declaratia care ai descartat-o la punct anterior la fel semnata electronic.

Pas 7. Generare de cerere
Generezi si descarci cererea – o verifici in special in partea de cod-uri caen sa fie corecte, principale / secundare si alocate pe sediu / terti cum trebuie.
Pas 8. Incarca formular semnat si Pas 9. Finalizare cerere.

Acum verifici la Cererile Mele – in meniul din stanga sus si urmaresti statusul.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.