Anvelope (cauciuc) si valve – cauciucul rezista cam 5 ani. Dupa incepe sa se rigidizeze si sa crape.
Valvele nu mai etanseaza asa bine, daca schimbati cauciucurile schimbati-le odata la 4-5 ani, chiar si la 1-2 ani, altfel incep sa piarda usor presiune.
Baterie – plumb-acid 12v. Tin in medie cam 4-5 ani pana pe la 10 ani dar depinde foarte mult de felul in care este folosita.
Acestea nu sunt facute sa fie descarcate. Daca conduci in mare parte prin oras cu drumuri scurte, bateria nu are timp sa se incarce.
Aceasta are nevoie de un timp mai indelungat fata de o baterie litiu-ion.
O solutie este sa o float-charge – fie cu un incarcator seara sau cu un panou solar mic de 10W pus in bord si conectata la priza de bricheta cu un incarcator de baterie. Acest lucru va prelungi semnificativ viata bateriei, mai ales daca este folosita de cand este bateria noua.
Cand bateria este descarcata, se formeaza cristale pe placi si isi pierde din capacitate. Se poate incerca folosirea unui dispozitiv ce incearca cu socuri cu voltaj ridicat sa sparga acele cristale dar rezultate nu sunt tot timpul bune.
Bucse – depinde de conditia drumului – gropi, fara asfalt, off-road etc.
Cand le schimbati este important sa fie stranse in pozitie de mers, altfel se distrug in cateva luni.
Cv boot – cam la 10 ani cedeaza in special la inceput iernii cand se face frig
Lichid frana – se schimba la fiecare 2-3 ani – altfel corodeaza pe interior pistoane, conducte etc in timp. Va trebui sa schimbati apoi si pistonase frana dar mai important este ca poti sa ramai fara frane.
Antigel – la fel ca si lichidul de frana se schimba la 2-3 ani, corodeaza motorul pe interior. Motivul este degradarea substantelor care previn oxidarea.
Ulei – anual – altfel se formeaza depuneri ce pot colmata canale de ungere, se vede sub capacul valve.
Rulmenti roata / amortizor – trebuie stranse la cuplu altfel au joc si se uzeaza / blocheaza – odata ce incep sa tacane se vor sparge / bloca.
Catalog piese after-market:
Distribuie pe Facebook